כמה מילים על כוחן של מילים

כמה מילים על כוחן של מילים

אי שם בשנות ה-90 (היי ספייס גירלז וד"ר מרטינס!) נשא ביל גייטס את נאומו המפורסם "התוכן הוא המלך" וסיפק משנה ברורה לתופעה הולכת ומתחזקת שאנחנו עדים לה עד עצם היום הזה.

גייטס חזה שהתוכן יקדם את האינטרנט לשוק פורה של רעיונות ומוצרים ויהווה תשובה משמעותית לשאלה הנצחית:

"איך עושים מזה כסף?"

נראה שכמעט כל תחום או ענף שירותים מנסים את צעדיהם הראשונים בעולם התוכן. זהו אתגר גדול לחברות ולמותגים (קטנים כגדולים) שנדרשים לייצר ולמדוד אפקטיביות בזירת פעילות חדשה ולאמץ תפיסה אסטרטגית שונה מזו שהתרגלו אליה: מעבר מראש של "מפיץ" לראש של "עורך".

אסטרטגיית תוכן אמיתית היא לא עוד התאמה או שכלול של כלל הפעולות והמהלכים שנעשים כחלק מהשיווק המסורתי. לשיווק הדיגיטלי יש חוקים משלו, עולם תוכן ייחודי שמטרתו בראש ובראשונה היא: יצירת ערך והגשה של סיפור.

המפתח הוא בחשיבה על קהל היעד (הלקוח) והערכים שניתן לייצר עבורו. הדרך היא להביע את הערכים הללו באמצעות מידע רלוונטי, תכנים שמספרים סיפור מעניין, מבוקש, אקטואלי ובהדרגה מניעים את הקהל הפוטנציאלי מהשלב הפאסיבי לשלב האקטיבי: ממודעות לרכישה.

עניין של זמן

תוך כמה זמן תוכלו לראות שינוי של ממש בשורת הרווח שלכם? כמה זמן שייקח להפוך את העניין בתוכן שלכם לעניין במוצר שלכם.

זה תהליך. ולא, אין פה קיצורי דרך.

אנשים ניזונים מתוכן כדי לקבל החלטות, לגבש העדפות וחוות דעת, לכן יש חשיבות רבה לא רק לתוכן שמניע לפעולה ומגדיל את התנועה לנכסים הדיגיטליים שלכם, אלא גם לתוכן שמעניק מידע ברור ובעל ערך: מלמד, מעמיק, מבדר ומעורר השראה.

היתרון הגדול של התוכן שתייצרו הוא שיש לו תוחלת חיים ארוכה. הוא כאן כדי להישאר. התוכן שנעשה בנכסים הדיגיטליים שברשותכם (אתר, עמוד עסקי בפייסבוק, פרופיל עסקי באינסטגרם, דיוורים ועוד) הוא בבעלות המותג ויכול להביא לפעולות שיווקיות נוספות באמצעות שימוש נכון בכלי פרסום ממומנים. 

 ניסוי וטעייה

החיים, כמו החיים, יכולים להתרחש רק בקו אחד: תוך כדי תנועה. לכן כל מי שעוסק במדידה בעולם הדיגיטל יודע שמדידה אחראית היא פונקציה של ניסוי וטעייה. אופטימיזציה, תיקון והתייעלות תקפים גם כשמדובר בתוכן שאנחנו מייצרים.

איזו כותרת משדרת את המסר שלכם באופן הכי מדויק? איזו תמונה מושכת יותר את העין? מהו אורך המאמר שעובד הכי טוב?

פשוט תנסו ותבדקו.

נכון, שנות ה-90 אומנם חלפו מזמן, אבל הן השאירו אחריהן כמה זיכרונות שפשוט אי אפשר לשכוח.

אם תצליחו ליצור רגעים כאלה באמצעות התוכן שלכם – מבטיחים שלא ישכחו גם אותכם.